kolmapäev, 6. oktoober 2010

Pehmed ja kohevad kaneelirullid - sellised nagu vanasti

Mina isiklikult ei tea ühtki inimest, kellele ei meeldiks kaneelirullid. Eriti veel sellised, mis valmistatud vanakooli pärmitainast ja on seetõttu pehmed ning kohevad.

See nami-nami kaneelirullide retsept on ammu legendiks saanud ning kasutan seda minagi. Vahel muudan ühte asja - kardemooni sõtkun tainasse vahetult enne kaneelirullide vormimist ja ainult poolele tainast. Teisest poolest teen moosisaiu, martsipani- ja teiste täidistega saiakesi, kuhu kardemon nii hästi ei passi. Enamasti aga valmistan kogu tainast siiski kaneelirullid ja ikka jääb puudu :)

Valmib 36 kaneelisaia.
Tainas:
- 50 grammi pärmi
- 0,5 dl käesooja vett
- 100 grammi võid
- 3 dl piima
- 0,5 tl soola
- 0,5 dl suhkrut
- 600-650 grammi nisujahu (umbes 12 dl)
- 1 tl kardemoni
Täidis:
- 100 grammi toasooja võid
- 1 dl suhkrut
- 0,5 spl kaneeli
Määrimiseks muna.

Lahusta pärm käesoojas vees. Sulata või kausis ja lisa sinna toasoe piim ning vala see segu siis pärmi hulka. Sega juurde sool, suhkur ja kardemoon. Vähehaaval sõtku juurde jahu, kuni saad pehme ja ühtlase taina, mis kausi küljest ja kätelt lahti lööb. Kata rätikuga ja lase tunnike soojas kohas kerkida.

Täidise valmistamiseks sega toasooja või hulka suhkur ja kaneel.
Sõtku tainas jahusel laual õrnalt läbi ja jaota kolmeks. Rulli tükid 23x30cm nelinurkadeks, määri täidisega ja keera laiemast küljest tugevasti rulli.

Lõika rullist 2-3cm paksused tükid. Aseta ahjuplaadile ja lase 10minutit kerkida, määri munaga ja küpseta 215kraadises ahjus 10-15minutit, kuni rullid on kuldsed. Head nostalgiarännakut!

36 kommentaari:

  1. Suurepärased! Esimest korda õnnestus kohevate ja pehmete kaneelirullide valmistamine. Aitäh:)

    VastaKustuta
  2. Kas seda võib teha ka kuivpärmiga? Meil siin seda tavalist pole saadaval? Ma pole tegelt kunagi pärmitaignaga suur sõber olnud, aga hullult tahaks sellist tulemust, et ka teisel päeval on pehmed. Ja muidugi, et tainas kerkiks kah! :P Eks ma hakkan katsetama ja annan teada kuda läks!

    VastaKustuta
  3. Jaanika, võib ikka. Maailmas kõikjal kasutataksegi enamasti kuivpärmi ning töötab ta sama hästi kui presspärm. Kuivärmi puhul lisa see aga hoopis jahu sisse, kõik muu kehtib samamoodi! Edu küpsetamisel.

    Kaneelirullid on vaieldamatult parimad samal päeval, kuid ka teisel päeval on head.

    VastaKustuta
  4. Tänu selle retseptile sain pehmed saiaksesed võrreldes esimesi mis olid rasked käkid aga need nii maitsvad ja head.

    VastaKustuta
  5. tegin kaa ja loodan ,et tulevad sama ilusd ja maitsavad välja ;)

    VastaKustuta
  6. tegin ja tuli samad aga oleks rohkem pidanud suhkrut panema,muidu täitsa head!ja niii vähe läks aega :)

    VastaKustuta
  7. Väga tore, et kaneelirullid ikka õnnestuvad - see retsept tõesti töötab ning saiakesed on mõnusad ja kohevad.

    VastaKustuta
  8. Väga head ja pehmed saiakesed tulid. Näevad pealekauba väga isuäratavad välja:)
    Väärt retsept!

    VastaKustuta
  9. Aonüümne, väga tore, et õnnestusid.
    See on tõesti üks väärt retsept :)

    VastaKustuta
  10. Tõesti, väga lihtne ja hea retsept. Üks parimaid,mille järgi olen teinud. Tainas õnnestus koheselt, mis tavaliselt ei õnestu:). Mõnusad saiakesed. Lihtsalt parim :p. Aitähh hea retsepti eest !!!

    VastaKustuta
  11. Monika, mul on nii hea meel, et see retsept Sulle palju rõõmu ja häid maitseelamusi tõi!

    VastaKustuta
  12. Tere, tahtsin küsida ,et kuidas teil on see sisu nii kaneeline ? panite rohkem kaneeli sinna ?

    VastaKustuta
  13. Ma teen neid enamasti nii tunde järgi küll, et võib ka rohkem kaneeli täidisesse sattuda - olen nimelt hirmus kaneeli sõber.
    See 0,5spl on selline keskmine kogus, mis kõigile sobib, et ei jää liiast, kui suuremale seltskonnale pakkuda.

    VastaKustuta
  14. huvitav tegin taina valmis ja tegin kõik nii nagu peab aga tainas jäi selline kleepuv ,panin tunniks seisma ja käisin vahepeal vaatamas kuyida paisund on ,paisund on ikka päris korralikult ! aga kas see on normaalne kui tainas jäi kleepuv ?

    VastaKustuta
  15. Kui tainas jääb liiga kleepuv, siis võib jahu juurde lisada. Aitab ka pikem sõtkumisaeg.
    Kui hakkad nüüd tainast rulle vormima, puista jahuga nii tööpind, kui ka tainas ise, nii saad saiakeste vormimisel tainasse jahu nõks juurde ja on ka lihtsam vormida.
    Head küpsetamist!

    VastaKustuta
  16. tere, mul samuti vaid kuivp@rm ja tahtsin kysida, et milline peaks olema kuivp@rmi kogus sama tulemuse saavutamiseks?

    ait@h juba ette ka :)

    VastaKustuta
  17. Marizza, 1g kuivpärmi vastab 2g presspärmile, seega läheb vaja ca 25g kuivpärmi.

    VastaKustuta
  18. Ülihea retsept on! Ma olen seda korduvalt kasutanud ja mitte kunagi pettunud. Sõtkumisel kasutan veel seda laua vastu peksmise tehnikat (http://www.gourmet.com/magazine/video/2008/03/bertinet_sweetdough), ei mäletagi enam, kas siit blogist leidsin selle video esmakordselt.

    VastaKustuta
  19. Mina kasutan ka seda Bertinet'i tehnikat. Tuleb igati hea tainas. See sama video mul viidatud ka :)

    VastaKustuta
  20. Kas sellest tainastsobiks ka juusturulle teha? :)

    VastaKustuta
  21. Anonüümne, juusturulle soovitan teha sellest tainast (kindlasti proovi seda kringlit ka): http://k2trinkokkab.blogspot.com/2010/11/parmesani-singi-parg-kontorisunnipaeva.html

    VastaKustuta
  22. Tere!

    Tegin ka eile kaneelirulle ja kuigi nad olid mõnusad pehmed ja kohevad, siis minu arust oli see kaneelikogus väike ja rullid tulid natukene maitsetud. See võib muidugi ka minu maitse asi olla, et tahan tõesti väga kaneeliseid rulle. Või on mul ehk kehv kaneel :) Igal juhul teen kindlasti varsti jälle ja õpin oma vigadest.

    VastaKustuta
  23. Tegin koik nagu retseptis ja tulemuseks oli kuivad käkid :(

    VastaKustuta
  24. Kurb kuulda, et välja ei tulnud. Äkki läks jahu liiga palju, kuna nende niiskussisaldus on ka erinev. Kõik eelnevad kommentaarid ju kinnitavad, et retsept töötab.

    VastaKustuta
  25. Palun andke teada, palju on kogused siis, kui jahu 400g panna?

    VastaKustuta
  26. Ja veel. Mis põhjusel jäävad küpsetised kõvad?

    VastaKustuta
  27. Saate selle ise välja arvutada, mis umbes koguseks tuleb, samas on suurused erinevad rullidel, mida inimesed teevad. Küpsetised jäävad aga kõvaks siis, kui jahu liiga palju panna.

    VastaKustuta

  28. Perfektselt magus ja pehme tuleb siis kui panna taignasse rohkem suhkrut, sisu jaoks võid ja suhkrut kahekordselt. Muna määrida ainult peale väike törts(keskossa), kui tükid juba pannile lõigatud ja ahjus hoida poole vähem, ehk siis kui hakkab pruunikaks minema siis välja võtta:)) ülihead on järgmisel päeval ka mõnusalt pehmed(Y)

    VastaKustuta
  29. Ma ei tea miks aga mul need absoluutselt ei õnnestu. Ei kerki selliseks nagu peaks. Alguses süüdistasin selles kuivpärmi, mida ma kasutan, samas kasutasin seda teise pärmtaigna puhul ja kõik kerkis väga ilusti :(

    VastaKustuta
  30. Klaudi, ma kahjuks ei oska kuidagi aidata, kuna see retsept on Nami-Nami ja nüüdseks ka minu kulla-varamus, mis alati töötab.
    Küll aga võin öelda, et pärmitaina küpsetamisel ei mängigi tihtipeale nii palju rolli pärm vaid jahu - kui palju selles endas niiskust on ja sellest siis sõltub, kas tainas tuleb tihke või õhuline, millest sõltub ka kerkimine ja küpsetiste pehmus. Kurb, et ei õnnestunud. Enamasti on siis soovitus - vähem jahu!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tegin uuesti ning sel korral päris pärmiga. Samuti sai valmis küpsetatud ka kringel ning mõlemad õnnestusid :) tegelikult mu eelmine kommentaar oligi selles võtmes, et kõigil õnnestub ja mul mitte :D ilmselt järgmisel korral proovin teise tootja jahu ja päris pärmiga. Alla veel ei anna!

      Kustuta
  31. Tegin ka selle retsepti järgi kaneelirulle. Tulemus? Kolumblannast ämm limpsis sõrmi ning viimast kaneelirulli süües küsis kurva näoga: kas rohkem pole?

    Taigna tegemiseks kulus mul 10 dl jahu, kuid vast oleks 9 ka täiesti piisav olnud. Täidisse panin topeltkoguse võid ja lisasin tunduvalt rohkem kaneeli. Muidu aja neid kaneeliterakesi taga nagu narr :D

    Kui ma vaid nuputaks välja, kuidas kaneelirulle nii küpsetada, et nad ahjust välja võttes ka rullis oleks. Minu omad meenutasid rohkem spiraale. Muffinivorm on üks variant, aga ma arvan, et on ka mingi muu nipp selleks.

    VastaKustuta
  32. no ei ei õnnestu selle taignaga, see ei kerki, ja tainas jääb nii kleepuv , kui rullid. Saiad jäid maitsetud ja plönnid.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Taigen tuleb kuivaks sõtkuda. See taigen õnnestub mul juba aastaid. Aga jah, soola ja suhkru kogused tuleb võtta topelt, sest pole midagi hullemat kui maitsetu taigen. Vahelepandav suhkur ei kompenseeri maitsetut saia.

      Kustuta
  33. Niii imelised saiad tulid! Tegin poolest moonirullid :))) aitäh aitäh:) õnneks talv tulemas mitte rannahooaeg������

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...