reede, 27. august 2010

Kuidas teha õhukesi ülepanni pannkooke - reede õhtul laupäeva hommiku auks.

Minu ema teeb kõige paremaid ülepanni pannkooke. Tal on selleks isegi spetsiaalne vana rauast pann. Ja need pannkoogid on tõesti imehead - pehmed, õhukesed aga samas tugeva ja tihke tekstuuriga.

Ja nüüd asja teine külg - ülepanni pannkoogid on need asjad, mis minul mitte kunagi välja ei tulnud. Isegi siis, kui ema oli kõrval või telefoni otsas kogu taina tegemise aja. No tee mis tahad - ei õnnestu. Küll lagunevad pannil ära, küll on liiga õhukesed. Mulle nimelt ei meeldi sellised natuke pitsi meenutavad üliõhukesed pannkoogid.

Ja ma olingi loobunud nende küpsetamisest ja nuiasin igal korral vanematel külas käies emalt pannkooke. Täiesti juhtumisi sattusin lugema seda postitust siin, kus Thredhalia julgelt teatab, et ülepannipannkookide tegemisel pole oluline mitte retsept vaid tehnoloogia! Jutt täiesti õige.

Nüüd olen juba aasta jagu rahus laupäeva hommikuti pannkooke küpsetanud ja kõik on alati õnnestunud.

(Sala)tehnoloogia on:
- 2 muna inimese kohta
- näpuotsaga soola
- 2tl suhkrut inimese kohta
- jahu
- piima
- vett

Klopi vispliga lahti sobiv kogus mune soola-suhkruga vastavalt sööjate arvule. Vahustada pole vaja, tähtis on, et munavalge ja -kollane oleksid ilusti segunenud. Lisa järk-järgult vahepeal segades nii palju jahu, kuni saad taina, mis hakkab vispli keskele kokku kogunema - pead saama üsna sitke, aga siiski siidise taina, mille segamine on pingutust nõudev.
Nüüd lisa järk-järgult nii palju piima, kuni saad joogijogurti tekstuuriga taina. Lase KINDLASTI 30 minutit tõmmata, parem veel üleöö. Mina teen taina tavaliselt valmis eelneval õhtul - see on reedel nagu rituaal, mis tähistab töönädala lõppu.
Kuna jahu seistes paisub, lisa enne küpsetama asumist tainasse vett, et saaksid üsna vedela taina - umbes 3-6spl (45-100ml). Sega läbi. See annab kookidele õhulisust. Küpseta kuumal pannil oma soovi järgi - õlis või võis (mina kasutan õlipritsi). Ilusat nädalavahetust!

24 kommentaari:

  1. :))) See tegevuskäigu kirjeldus vastab täpselt sellele, kuidas ma ise olen ka hakanud pannkooke tegema. Just see, et esmalt tihke jahutainas ja siis lahjendada (piima asemel võtan vahel vett või siis teen piima/vee seguga) ning siis seista lasta. See valmistusviis on põlistunud peale rohkeid katsetusi erinevate pannkoogitaignatega, tulemus on tõesti parim ja õnnestumine on 100% garanateeritud.

    VastaKustuta
  2. Ma olen hakanud ka tainas piima kogust vähendama - päris pooleks veel ei julge, aga igal korral lisan üha rohkem vett. Mul ikka korralik trauma :)

    Huvitav on just see, et ka mina olen katsetanud niiiii palju erinevaid variante enne seda ja ükski pole seni töötanud. See aga toimib alati ja kindlasti!

    VastaKustuta
  3. Mina teen aastaid ülepannikooke hoopiski nii:suurema kausi põhja kõigepealt kuhjake jahu,siis kolm muna, silma järgi piima, näpuga soola, suhkrutoosist lusikaga suhkrut, mineraalvett ja tilgakesed õli. Ja hakkan seda kõike vispliga lahti segama, vajadusel lisan mineraalvett veel. Nii kaua segan, kui on tunde järgi piisavalt vedel.Ja ei mingit jama ega tükke, kenad suured koogid, parajalt õhukesed, et alustada soolaste täidistega, mida laual igaüks endale ise valib ja kooke rullideks keerab. Magusa moosi või marjaampsuga lõpetades.:)

    VastaKustuta
  4. Ooo, Mustikas, mulle meeldib see mõte. Peab ka proovima.

    VastaKustuta
  5. Kätrin, ma ei jõua sind selle postituse eest ära tänada!!! Sa ei kujuta ette, kui palju "pannkooke" ma olen prügikasti visanud. Olin juba käega löönud, aga täna tegin oma elu esimesed ÕIGED pannkoogid...täpselt sellised, nagu olen alati unistanud :) Aitäh!

    VastaKustuta
  6. Kristine, mul on väga väga hea meel. Ma tean täpselt, mida Sa tunned - ka mina olen palju ebaõnnustunud katseid minema loopinud ja siis avastades õige tehnika - see rõõm ja uhkus on suur, kui kallid esimesi kooke mekivad :)
    Suur rõõm!

    VastaKustuta
  7. Jaa, lausa lust oli vaadata, kuidas mu väike ja suur mees eile kooke mugisid :) No pidid ikka head olema, kui täna juba uut laadungit nõuti!

    VastaKustuta
  8. super! proovisin ka selle retsepti ära, väga maitsvad koogid ja ei ühtki tavapärast viperust, mis mind seni pannkooke tehes tabanud on - küll selgub et tainas liiga vedel, uhan jahu juurde, siis koogid liiga paksud ja rasvased, lagunevad ara jnejne:)
    Aitäh:)

    Annika

    VastaKustuta
  9. Annika, palun.
    Mul on hea meel, kui üha enamates peredes saab igal soovitud hetkel õhukesi pannkooke küpsetada, kartmata, et midagi untsu läheb.

    VastaKustuta
  10. mul lähevad ümber pöörates pannkoogid krussi nagu üles poole.
    milles viga on?

    VastaKustuta
  11. Triin, kas need ülespoole keeruvad tainaservad on hästi õhukesed ja rabedad? Kui jah, pane pannile natuke rohkem tainast ning enam seda juhtuda ei tohiks.

    VastaKustuta
  12. minule meeldib ka mustika idee, iseenesest hea, aga kui jahu kausi põhja panna, siis ei saa seda nii lihtsalt lahti ju? vahetaks jahu ja muna kohad järjekorras ära.

    VastaKustuta
  13. Anonüümne, Sul on õigus - muna kausi põhja, jahu peale nagu ka postitudes kirjutatud retseptis - elu endal lihtsam.

    VastaKustuta
  14. Kätrin, hea toidublogide haldjas!:) Otsisin brunchiks ideid ja sattusin siia vanale postitusele, mis puudutas pannkooke. Sageli, kui olen ise kommenteerinud, hiljem enam ei loe, kui just pole postitust tellitud. Et mina jään pannkookide tegemises ikka selle oma vana hea retsepti juurde. Jahu võib täiesti jääda sinna põhja ja ehitada muud pannkoogitaigna ained sinna peale ja siis lahti kloppida, mitte midagi keerulist. Kõik tuleb lahti ja miks ei peaks tulema!?
    Loodan, et Kätrin kohtume 9.juulil Sadama turul, ma küll ei saa osaleda, aga kavatsen võimalusel läbi astuda ja hiljem korraliku reportaaži kirjutada vägevast vitaalsete toidublogijate kohtumisest!:)
    Mustikas

    VastaKustuta
  15. Mustikas, hea, kui Sul ka retsept käe sees, mis alati töötab ja toimib. Kindlasti saab mõlemit pidi, kuidas kellelegi käe sees ja mis lihtsam on.
    9nda Sadamaturu üritus on veel väikese kahtluse all, kuid loodan siiski kohale jõuda.

    VastaKustuta
  16. vau, sain inspiratsiooni, ka mina olen juba kolm kuud järjest pyydnud kypsetada neid oigeid "meie pere pannkooke" ja kaugel maal olles on see eriri valus kui kuidagi välja ei tule. Hakkan nyyd siis ka proovima, loodetavasti tulevad välja. Muide, eestikeelses internetis ma vähemalt ei leidnud yhtegi sellesarnast normaalset postitust nii et tubli töö!!!

    VastaKustuta
  17. Anonüümne, hoian pöidlad peos ja loodan väga, et õnnestuvad Sul need päris õiged pannkoogid. Tean seda tunnet nii hästi, kui peas on täpmne mälestus, millised pannakad olema peavad, aga tee kuidas tahad, välja ei tule.
    Minul selle retsepti järgi tulid, loodan, et õnnestuvad Sulgi.

    VastaKustuta
  18. Tegin ka just selle retsepti järgi :) Tulid väga head! Aitähh!

    VastaKustuta
  19. Olen küll mees ja ei sobiks naiste foorumis sôna vôtta, aga kellele siis meist ei meeldiks ôhukesi pannikaid nautida. Samas saab ka nende sisse täidist rullida nagu vanasti "Gloria" kulinaarias ;) Ei korda teiste sônu siin, et kui palju meelehärmi on tekitanud ebaônnestund pannike. Igale-ühele oma moodi, aga see siin on tôesti fantastiline saladus. 1000 tänu autorile! PS! täna on reede :)

    VastaKustuta
  20. Raido, tore et maitsesid!
    Indrek, meestel sobib siin igaljuhul sõna võtta! Seda enam, kui jagada saab rõõmu - väga väga tore, et õnnestusid ja nüüd häid pannakaid alati teha oskad!

    VastaKustuta
  21. Selle retsepti ja tegevuste järjekorra eest annaks sulle lausa ordeni või mingi medali. Nüüd hakkan minagi pannkooke küpsetama mitte hirmu, vaid rõõmuga . Aitäh.

    VastaKustuta
  22. Super retsept!

    Esimest korda elus tegin pannkooke, ning tuli päris hästi välja. Maitsvad olid ka.

    VastaKustuta
  23. Tänu siin blogis avaldatud pannkoogiretseptidele on minust saanud inimene, kes teeb pannkooke ka tööpäevade hommikul. Keegi ei usu mind, aga nii on. Aga nendega läks kuidagi nii, et ümber pöörates kerkisid koogi servad üles ja kook meenutas mingit puuseent. Panin siis lihtsalt rohkem moosi :P

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...