esmaspäev, 2. detsember 2013

Mandlipiim - magus piimaasemik

Mina olen pooleldi seda usku inimene, et piima joovad vasikad ja beebid ning lehmad ja täiskasvanud joovad vett, mistõttu püüan lihtsalt niisama piima võimalikult vähe tarbida. Siiski ei suuda ma ära öelda headest juustudest ja kohupiimakookidest, aga piimale olen ma leidnud hea asemiku, mida smuutidesse lisada ja selleks on mandlipiim. Eks see laktoositalumatus ole viimasel ajal ka Eestis popiks saanud teema ja üha enam inimesi mõtleb mida endale suhu pistab. 
Kuigi seda saab tänapäeval igast poest ka osta, on sinna tihtipeale igasugu mittevajalikke asju lisatud, mistõttu valmistan mandlipiima kodus ise. Paar nippi on ka, kuidas see eriti mõnus tuleb. 

- 300 grammi mandleid
- 1 liiter filtreeritud vett
- 2 kuivatatud datlit
- näpuotsaga soola
- poole vaniljekauna seemned

Vajad veel blenderit, marlit, sõela, suurt kaussi ja puhast klaaspudelit, kus piima säilitada. 

Kata mandlid veega ja lase mõned tunnid kuni üleöö jahedas seista - see pehmendab mandleid ja "äratab" kuivatatud toitained mandlis üles. 
Loputa mandlid jooksva vee all, lisa blendrisse koos liitri veega, datlite, vaniljeseemnete ja soolaga. Purusta kõrgel kiirusel minut-kaks. Vala saadud segu kahe kuni neljakordse marliga kaetud sõelale ja lase läbi sõela nõrguda. Kui suurem osa on läbi nõrgunud, keera marli otsad kokku ja vääna viimnegi piim kaussi. Vala puhtasse pudelisse ja kasuta piima asemel. NB - ei sobi kohvi peale. Säilib külmikus kuni nädala. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...