neljapäev, 6. oktoober 2011

Pähklisai - jahuvaba ime

Käimas on köögiviljakuu ning seda toetav kampaania - lihtne 5 tervislikult toituda. Kuna ma küpsetan üsna palju kooke ja saiakesi, millega maiustamine on minu jaoks üks mõnusamaid hetki päevas, püüan ma muul ajal erinevate jahutoodete tarvitamise miinimumini viia ja võimalikult palju igasugu köögiviljalisi-puuviljalisi süüa. Lihtsalt seepärast, et mis puutub nisujahusse, siis küll teeb küllale vägagi liiga. Just samal põhjusel olen ma juba kaua aega otsinud retsepti mõnele küpsetisele, mida saaks hommikul tavalise röstsaia asemel rösterisse pista.

Üks täpselt selline jäi silma inglisekeelses imearmsas blogis Roost ja võin ausalt öelda, et olen vaimustuses. Saia proovisid ka mõned sõbrad ning keegi ei oskaks arvatagi, et tegemist pole ühe päris tavalise, pähklilisandiga saiage. See sai on pehme, mahlane, kergelt magusa mekiga ning röstitult, pasteedi all täiuslik hommikusöök. Ometigi ei sisalda see grammigi mitte ühtegi teraviljalist. Sellest ka loo pealkiri - usun, et enamiku inimeste, nagu ka minu jaoks on üks tõeline saialine ikkagi 100% jahupõhine küpsetis. Aga mitte enam.

Valmib üks päts:
- 750ml indiapähkleid
- 2 tl soodat
- 0,5 tl soola
- 3 munakollast
- 3 munavalget
- 0,5 spl õunaäädikat
- 125 ml maitsestamata jogurtit
- 125 ml õunamahla või 5 spl õunapüreed ja 5 spl vett

Purusta indiapähklid koos soola ja soodaga köögikombainis peeneks puruks. Lisa munakollased, õunaäädikas, jogurt ja õunamahl ning sega ühtlaseks. Vahusta munavalged, kuniks tekivad pehmed tipud (kui tõstad miksri vahust välja, vajuvad tipud tagasi) ning sega ettevaatlikult taina hulka. Vala võitatud keeksi vormi.

Küpseta 150 kraadises ahjus 1 tund, 15minutit. Lase vormis jahtuda. Tõsta välja ning mässi küpsetuspaberisse. Säilib toatemperatuuril nädala.

Sobib ideaalselt niisama võileivaks vormida või röstitult kas pasteedi või moosiga. Mina olen sompus ilma kõrvale nautinud seda saia koos ahjuküpsetatud tomatitega. Head imestamist!

5 kommentaari:

  1. Uskumatu, et millestki sellisest saab, midagi sellist!

    VastaKustuta
  2. Tullia, ma jagan 100% Sinu imestust ja uskumatust. Eales ei usuks koostisosi vaadates, et sellest saia saab :)

    VastaKustuta
  3. Kuna olen ise gluteenitalumatusega hädas, siis kindlasti tahan proovida seda vahvat küpsetist. Tekkis aga küsimus, et kas see india pähklite kogus on antud tervete pähklite kohta (enne purustamist), see on siis ca 500 g pähkleid?

    VastaKustuta
  4. Anonüümne, ma kahjuks ei saa praegu pähkleid kaaluda, kuid 750 ml mahumõõdus on jah antud tervete pähklite kohta. Minu meelest on see nõks vähem, kui 500grammi, sest mul oli 500g pakk ja peotäie-kahe jagu jäi pähkleid sinna põhja.

    VastaKustuta
  5. Aitähh!
    Küpsetis tehtud! Väga-väga maitsev on. Eriti pasteediga! Ja kõik, kellele maitsta pakkusin, tegid uskumatult suuri silmi, et selline ilma jahuta asi on võimalik.
    Veelkord kummardus selle retsepti eest! :D

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...