pühapäev, 30. oktoober 2011

Peet + feta + balsamikreem = sõltuvust tekitavalt hea

Köögiviljakuu on kohe läbi saamas, 1 november on sobivalt veel üle-maailmne vegan-päev, et propageerida taimse toidu mitmekülgset kasulikkust ning mina tahan siit omalt poolt jagada üht väga köögiviljarikast retsepti, mis on sõltuvust tekitavalt hea. Maitsed on mõnusalt sügavad, tummisemate talvetoitude pealetungile täpselt sobivad.

Kui lisa-juurikaid võib laialt varieerida, siis põhikoostisosad peet-feta-balsamikreem on kohustuslikud - see on üks neist taevas kokku laulatatud kooslustest.

Kogus inimese kohta:
- 2 väiksemat peeti
- 6 tl fetat
- 6 tl balsamikreemi
- 3 tl seedermänni- või kõrvitsaseemneid
- 2-3 tl õli
- soola, pipart
- porgandit/kõrvitsat/pastinaaki/kaalikat/maguskartulit

Puhasta, koori mugulad ning lõika suupärasteks tükkideks. Sega õliga läbi, maitsesta soola-pipraga. Küpseta 180 kraadises ahjus 40 minutit. Lisa peale feta, balsamikreem ja seemned ning küpseta veel 20 minutit. Serveeri kohe, lisandite järele pole mina seni vajadust tundnud. Rohkem köögivilja!

10 kommentaari:

  1. Peet + balsamikreem on täiesti südameid murdev kombinatsioon, isegi feta juustuta :)

    VastaKustuta
  2. See kooslus kuulub ka minu lemmikute hulka :)

    VastaKustuta
  3. F-hoones lisatakse veel kõrvitsat ja veidi tüümiani. Igati mehine lihata eine!

    VastaKustuta
  4. Peet ja balsamico hakkab vist sama tavapäraseks saama, kui näiteks tomat ja basiilik - aastate eest sõi enamik ju peeti vaid borši sees, või riivitult värske salatina :)

    Merit, see F-hoone roog on mul täitsa proovitud ja meeldis kohe väga - on tõesti mehine roog, kuigi koostisosadest ei ütleks seda eales.

    VastaKustuta
  5. olen seda teinud 2 korda. ükskord enda koduahjus (gaasipliit) ja teinekord elektriahjus. ja elektriahjus läks feta kohupiimaks. ei tea, miks?????

    VastaKustuta
  6. Nele, kas sama feta oli mõlemal korral?

    Ainus põhjus, mida mina suudan välja mõelda on halvakvaliteediline feta.
    Mul nimelt see sama roog küpsetatud elektriajus, korduvalt ja ei juhtu kunagi muundumist.

    VastaKustuta
  7. mõlemal korral täpselt sama feta. see kõige klassikalisem, mis poes on. see suur pakk. võtsin küll low colesterol variandi, aga nagu ma ütlesin, minu kodus see tükki ei läinud. ma ei suuda ühtegi põhjust välja mõelda... temperatuur, niiskus, küpsetusaeg?

    VastaKustuta
  8. Tegin täna kodus katseid ja kuigi mul oli tava rasvasisaldusega feta, võib ilmselt öelda, et asi on niiskuses. Pihustasin juurviljadele natuke vett, et need suurel pannil ära ei kuivaks ja kui lõpus feta lisasin, siis need tükid, mis olid pannile lähemal, ehk poolenisti küpsetusmahalas moondusid poolenisti kohupiimaks.

    VastaKustuta
  9. Kätrin, sa oled nii äge! ;) ma ise kahtlustasin ka niiskust, sest kui ahju lahti tegime, tuli sealt selline pahvakas saunalaadset niisket kuumust, et see tundus mulle ainus suurem erinevus olevat minu enda koduahjuga. juurikad tulevad mahlasemad kui mul kodus, aga juust läheb kohupiimaks...

    VastaKustuta
  10. :):)
    Ma sain ka eile oma ahjuust avades korraliku ekstreem-näohoolduse selle aurupahvaka näol. Aga ilmselt siis oleks lahenduseks see, et viimased 10 minutit küpsetaks köögivilja ca 200 kraadi juures, laseks vahepeal auru välja ahjust ja siis lisaks feta ning küpsetaks veel 200 kraadi juures - nii tulevad mahlased köögiviljad ja korralik feta.

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...