reede, 18. juuni 2010

Napoleonikook - selline nagu vanasti


Mäletan lapsepõlve sünnipäevadest väga eredalt napoleonikoogi maitset. Eks see ole nii paljudel, ma usun?

Minu ema seda kunagi ei teinud, küll aga pakuti kodutehtud napoleoni alati peretuttavate sünnipäevadel, kus seda lõputult süüa sai. Ja mäletan, et ühel hetkel see lihtsalt enam ei maitsenud mulle. Kohe üldse.


Nüüd, kui mööda on läinud pea 20aastat on mind tabanud napoleonikoogi hullustus.

Mul õnnestus Nami-namist leida retsept, mille järgi küpsetatud kook maitseb täpselt nii nagu vanasti. Tegin poole kogusest ning lisasin vahele ka pohlamoosi.


Retspetist saab suure, vähemalt 12le jaguva tordi:

Tainas:
- 300 grammi nisujahu
- 125 grammi külma magedat võid
- 125ml/ 1,25 dl/ 0,5cupi külma vett
- 0,5 tl 30% äädikat
- 1 tl soola
- 1 muna

Kreem:
- 1 liiter piima
- 2 dl suhkrut
- 3 muna
- 1 dl nisujahu
- 4 tl vaniljesuhkrut või ühe vaniljekauna sisu

Vahele hapukat (pohla)moosi.


Valmistamine.
Tainas: Haki jahu võiga puruseks, lisa veega segatud äädikas, sool ja muna. Sõtku tainas ühtlaseks ja jäta vähemalt 3-4 tunniks külma seisma. Jaota tainas kuueks/seitsmeks, rulli need lauale ja lõika ruudu- või ringikujuliseks.

Küpseta iga tainalehte 220-kraadises ahjus 5 minutit.
Ääreribadest rulli veel üks plaaditäis ja küpseta veidi tumedamaks pruuniks - see murenda pärast koogi servadele ja peale kaunistuseks.

Kreemi valmistamiseks kuumuta 0,75 liitrit piima ja 1 dl suhkrut keemiseni.
Samal ajal vahusta munad ülejäänud suhkruga vahuseks. Lisa jahu, vaniljesuhkur või vaniljekauna sisu ja ülejäänud külm piim, vahusta läbi. Kalla vahustatud segu kuuma piima hulka ning kuumuta pidevalt segades madalal kuumusel, kuni kreem pakseneb (keema lasta ei tohi!!!). Kreemi keetmine võtab aega umbes 15-20minutit. Jahuta.

Lao tainapõhjad kreemiga vaheldumisi tordialusele. Kahele põhjale määri enne kreemi lisamist pohlamoosi. Kaunista tainapuruga. Lase jahedas vähemalt kaks tundi tõmmata. Seistes imbub kook üha rohkem kreemist läbi ja muutub ainult maitsvamaks. Head meenutamist!

4 kommentaari:

  1. Mulle väga meeldivad sellised toidupostitused, kus nimes esineb vanasti, vanaema, või nõuka:) Kohe on tunda, et tegemist on hää asjaga.

    VastaKustuta
  2. Minu pilku tõmbavad nad ka alati - kohe kutsuvad lugema, sest siis on lootust avastada midagi ammu unustatut, aga väga head :)

    VastaKustuta
  3. Oi kui ilus tordilabidas! :)

    VastaKustuta
  4. Mina mäletan,et minu vanemad tegin napoleonikooki ikka kondenspiimaga mitte moosiga ja oli ka väga hea.Tänase päevani meeldib mulle rohkem see variant mis pole tehtud moosiga.Isegi kui tuleb vahel poest osta.Maitsed on muidugi erinevad.

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...