Reede, 17. august 2012

Rubiinsibulad ja arbuusi-feta salati täiustus ehk august on suvekuu

Nüüd üks väike nipp, mis on seni paljude jaoks olnud silmi avav ja muutnud nende jaoks sibula kasutamist köögis oluliselt laiemaks. 

Jah, sibulatest saab 10minutiga, neid kuumutamata, luua midagi täiesti uut. Ja see on nii lihtne. Kasutan sedasi marineeritud sibulaid nii grillvõileiva vahel kui ka kreekapärases fetasalatis kui ka siin - selles täiustatud suvelemmikus, kus mesimagusale ja värskele arbuusile vastanduvad soolane feta, hapukas sibul ja maitseküllane petersell. Ja nüüd, kus august päeval ka oma tõelist - lämbet ja õhuta palet näitab, ei saa minul sellest kergest ja värskendavast suvesalatist veel nii pea küllalt. 

Rubiinsibulate tegemiseks on tarvis vaid kolme asja - punast sibulat, laimi ja soola. 
Viiluta sibul õhukesteks poolkuudeks, lisa peale näpuotsake soolahelbeid ning seejärel pigista peale laimi mahl. 

Kõige mugavam on sibulaid marineerida väikses plasttopsis, mis kaanega suletav, nii saad kolm komponenti korralikult läbi raputada ja sibulad marineeruvad kiiremini ning on veelgi hõrgumad. 
Suvesalati valmistamiseks panegi esmalt sibulad marinaadi, seejärel tükelda-puhasta arbuus, laota kandikule, kuhu lisa ohtralt feta juustu, haki petersell ja puista peale. Kõigi nende tegevuste käigus raputa aeg-ajalt ka sibulatopsi. 

Kui sibulad on 5-10 minutit laimimahlas marineerinud, tõsta nüüd kaunilt rubiinivärvi ribakesed salatile, purusta peale musta pipart ja serveeri. Mõnusat suve jätku - august on ju täieõiguslik suvekuu! 

Kolmapäev, 8. august 2012

Kohev omlett spinati ja juustuga ehk minu hommikuturgutus

Hotellis ööbides meeldib mulle alati süüa omletti - see on seal alati kuidagi eriti kohev ja mõnus. Nüüd olen leidnud nipi, kuidas ka kodus omlett mõnusasti kohevaks küpsetada nii, et sellele jahu ja koort ei pea lisama.
Munasid kokku kloppides segan sinna hulka ka paraja sortsu vett. Küpsetades moodustab aurustuv vesi omletti sisse palju väikesi mullikesi, muutes selle mõnusasti kohevaks. Lisaks pehmendab see ka omleti üldist tekstuuri ja nii saab see eriti pehme ja kohev. 

Teise nipina, kuidas üks väga maitsev ja ka tervislik hommikusöök alati valmida saaks, on külmutatud spinat - teate ju küll neid sügavkülmutatud spinatipallikesi, mida igast supermarketist saab? Neid on mul alati sügavkülmas olemas ja kui hommikul tõusen, võtan esimese asjana 2 pallikest sügavkülmast pannile sulama. Silma-hambapesu ajal jõuavad need täpselt parajalt sulada. Ja nii ongi väga lihtsalt igal hommikul omleti sees ka pisike terviseturgutaja. Selles on ohtralt A, C, E ja K vitamiine, palju mineraale ja eriti hästi on see tuntud raua allikana. 

Ühele, küpseb väiksema ca 18cm mõõduga panni peal: 
- 2 külmutatud spinatikuubikut
- suts õli
- 2 muna
- 2-3 spl vett
- soola, pipart
- lisandiks mõnd head juustu - parmesani, fetat vms (Mulle endale meeldib väga punane pestojuust, mida saab Juustukuningatest ja vahel ka Rimist)

Võta spinat hommikuste toimetuste ajaks pannile sulama. Et protsessi kiirendada võid need hetkeks kuuma vee alt läbi lasta. 

Kui oled valmis omletti valmistama, lisa pannile natuke vett, pane pliit tööle ja keeda spinatit vees, kuni see aurustub. Lisa või ja kuumuta läbi. 

Sega kokku munad, sool-pipar ja klopi hulka vesi. 
Vala pannile, soovi korral riivi peale natuke juustu, keera tuli vaikseks ja kata kaanega. 
Küpseta 5-6 minutit, kuni omlett on kohev. 
Serveeri kohe värske salati, tomati, kurgi vms. Kas tunned, kuidas tervis tuleb? 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...