esmaspäev, 12. september 2011

Täiuslik turboinimese lõuna - aurutatud brokoli parmesaniga

Mina olen nüüd juba paar nädalat koolijüts, mis tähendab seda, et lahkun kodust kaheksa paiku ja naasen paremtel päevadel ka kaheksa paiku, aga mõnel õhtul veel üheksa-kümnegi ajal. Siit on vist igaüks juba oma mahakandmise teinud ehk siis kokkamiseks mul enam väga aega ei ole - nädalavahetusel olen muidugi pliidi ette naelutatud, keetes ja vaaritades erinevaid moose, hoidiseid, letšosid - valiku neist leiate ka paremalt, klikkides moosipurgile, aga suuremaid kooke ja soolaseid üllitisi väga enam teha ei jõua.

Ka see "retsept" siin pole tegelikult ju mingi retsept, aga küll on see geniaalne oma lihtsuses ja mis peamine, pärast sellist lõunat ei murra unemati maha, vaid jõudu jagub õhtuni ringi tormata ja õppidagi.

Brokoli ehk spargelkapsas on äärmiselt tervislik, sisaldades palju C-vitamiini ning kiudaineid ja õigesti valmistades pole sel midagi pistmist selle lögaseks keedetud samblarohelise asjadusega, mida sööklates leida on.

Poes on viimasel ajal silma jäänud eestimaine varajane brokoli, millel lisaks ilusatele tumerohelistele õisikutele ka mahlased, pikad varred küljes on. Need varred on muuseas eriti maitsvad ja head, ärge neid kindlasti prügikasti visake.

Valmistamisprotsess on järgmine:
Pese brokoli puhtaks, naksa noaga küljest õisikud. Seejäärel koori kartulikoorimisnoaga jämedamast poolest ülepoole vartelt pealmine, kõvem koor. Lõika juppideks ning aseta sõelale, selle peale laota õisikud, puista peale natukene soola.

Aseta sõel keeva veega poti kohale, jälgi, et sõel vett ei puuduks, pane kogu kupatusele peale kaas ja auruta 3-5minutit.

Vala veel krõmps, ere-tumeroheline brokoli kaussi, nirista peale oliiviõli, riivi parmesani, purusta musta pipart ja puista kõrvitsaseemneid, hakka sööma. Küll on hea!

3 kommentaari:

  1. Mhm, ma olen samal turbolainel. Brokkolis on mingi vägi, mis just turbiajastul ära kulub. Just üleeile tegin brokkolit vutimunade ja kapparitega, terve kausitäis kulus iseenda peale ära :-)

    VastaKustuta
  2. Liina, ma seda Su kapparite ja kolletavate munadega comfort-rooga olen kiikamas käinud küll - ilmselt tuleb ära teha. Kõik toorained on ilusti kapis olemas :)

    VastaKustuta
  3. Inspireeritud! Sõin täna brokolit- maitsev, eemal muust maailmast natukenegi.

    VastaKustuta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...