kolmapäev, 11. detsember 2013

Hommikusmuuti turboinimesele - 8 supertoitu Sinu klaasis

Kõik peavad sööma hommikusööki. Hommikusöök on päeva tähtsaim söögikord. Hommikusöök söö ise, lõunat jaga jne. Jah, kõikjal räägitakse, et hommikusöök on ülimalt oluline. Ja meil siin on see eriti oluline, kehale tähtsaim söögikord enamasti sai või leib rasva(või) ja lihaga(sink/vorst). 
Ärge mõistke mind valesti, ma olen see inimene, kes peab sööma hommikusööki. Ma tahan hommikuti süüa, aga kui ees on kiire päev, siis võileivad ei ole päris see, mida tunnen, et keha tahab. Seepärast olen juba viimased pool aastat hommikusöögiks söönud smuutit. Just nii, ma joon oma hommikusööki ja minu kõht on lõunani ilusti täis - see on tihti inimeste hirm, et kõht läheb tühjaks. Ja loomulikult ka mulle meeldib pühapäeva hommikul tassi hea kohvi kõrvale mõned pannkoogid või sarvesai lõhega süüa, miks mitte ka ahjus küpsetatud juustusaiad, aga see on vaid 1 päev seitsmest, kui pärast ei pea 8-10tundi tööd tegema. 

Klassikuks minu köögis on saanud nn. hommikunafta, kuna see on paksu konsistenstiga ja värvilt peaaegu must. Välimusel ei tasu lasta end hirmutada, sellesse tulemusse panustavad eelkõige meie metsade mustikad ning lisaks pisike kogus spirulina pulbrit. Spirulina on ideaalne taimse valgu allikas, sisaldusega 60-70%, lisaks tohutult erinevaid vitamiine ja mineraale. Samuti on seal sees mett - siin võiks ilmselt teisendada kuulsat ingliskeelset ütlust "A apple a day keeps a doctor away" ehk lusikatäis mett (1 õun) päevas hoiab arstid eemale.

Hommikunafta, ühele: 
- 200 ml kookosvett või mandlipiima või vett
- väiksem hästi küpse banaan
- 150 grammi mustikaid (soovikorral lisa astelpaju, pohli vms)
- pöidlasuurune jupp ingverit
- veerand sidrunit (kui orgaaniline vahatamata, siis koorega)
- 1 kuhjaga teelusikatäis mett
- veerand avokaadot või 1 tl linaõli
- külmutatud spinatikuubik
- 1 tl spirulina pulbrit

Blenderda sametiseks seguks ja naudi kohe. 
Smuutide variante on lõputult ja kui kohe ei julge spirulina ja linaõliga katsetama hakata, siis parim algus on lisada smuutidesse spinatikuubik - neid on saada igas poes ja sügavkülmas on neid lihtne alati käepärast hoida. Spinat on täis kasulikke vitamiine ja mineraale, sel puudub igasugune maitse ja keegi ei arvakski, et smuuti sisse seda supertaime lisatud on. Mõnusat avastamist ja säravaid hommikuid! Terviseks! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...